Connect with us

SDHL

SDHL öppnar webbshop- med DHL

Foto: SDHL.se

Huvudsponsorn för den svenska damhockeyligan DHL presenterade idag ligans helt nya webbshop. En shop där samtliga intäkter från försäljningen tillfaller nästa generations damhockeystjärnor, skriver man i ett pressmeddelande.

– Köper man en mössa för 199 kronor så går 199 kronor till flick- och tjejhockeyn. Vi vill vara en sponsor som gör skillnad, och jag är väldigt stolt över att vi nu kan förverkliga detta, säger Mikael Stange, marknadschef på DHL E-Commerce Solutions.

Angelica Lindeberg, kommersiell chef på SDHL.
– Det här betyder otroligt mycket för oss. Dels att vi kan sprida världens bästa damhockeyliga ytterligare, men också för att det är ett sånt tydligt fokus på nästa generations ligaspelare. Detta är verkligen för framtiden.

DHL har hjälpt SDHL med samtliga delar av projektet, från projektledning till utvecklingsarbete och har, naturligtvis, sett till att det är fri frakt på alla beställningar. Det innebär att alla intäkter under säsongen går direkt till en pott hos damhockeyligan SDHL, där samtliga kronor och ören efter en ansökningsprocess ska delas ut till olika flickprojekt, skriver ligan på sin hemsida.

Här hittar du shopen!