Logistikjätten DHL går in som huvudsponsor till SDHL

HV71.jpg

Foto: Mats Bekkevold

Precis som det avslöjades igår så blev det DHL Paket, den del av logistikjätten DHL som jobbar med privatpaket och e-handel, som blir huvudsponsor för SDHL. Det avslöjades under SDHL:s pressträff idag,

– På e-handelmarknaden har vi varit en underdog, så det känns kul att ha hittat en annan aktör i liknande position som vill göra den resa vi gjort. Nu hoppas vi kunna hjälpa svensk damhockey växa lika mycket som vi lyckats med, säger Jonas Lindell, vd på DHL till SDHL:s hemsida.

Sponsorskapet innehåller flera delar:

  • Tre kronor för varje privatsålt paket går direkt till ligan
  • DHL utser varje månad ”Månadens leverans”, ett pris till den spelare som stått för den snyggaste assisten. Priset är en personlig tavla samt 5.000 kronor till valfritt CSR-projekt.
  • DHL ligger bakom priset till vinnaren av assistligan, ett stipendium värt 30.000 kronor.
  • DHL blir officiell logistikpartner, vilket innebär att hockeyligan erbjuds DHL:s fullständiga logistiktjänster.
  • DHL bidrar inte enbart med kontanta medel, utan planerar även att bistå med resurser inom till exempel it-utveckling och kommunikation. Bland annat kommer DHL titta på att utveckla ett centralt biljettsystem och en gemensam fan-shop tillsammans med SDHL.

Angelica Lindeberg, kommersiell chef på SDHL:

– Att för första gången ha en huvudsponsor som verkligen satsar på damhockeyn betyder oerhört mycket. Värdet i detta sponsorskap är väldigt stort för oss, och DHL har visat från första möte att de verkligen tror på damhockeyn och genuint vill hjälpa oss växa.

 

Du gillar kanske också...